Как да сменим гумата на велосипеда?
Пролетта е един от най-подходящите сезони за каране на велосипед. Защо ли? Ами защото времето е изключително подходящо. Не сме притеснени от летните жеги, нито от ниските зимни температури. В тази връзка, по това време на годината, велосипеда става неизменна част от нашето ежедневие. Редовната му употреба безсъмнено води до честа смяна на спукана или прерязана гума, ремонти и други малки ангажименти. Без излишна паника! В няколко кратки стъпки, по-долу, ще ви покажем, как да се справите със смяната на спукана гума!
И така да започваме – Как да сменим гумата на велосипеда?
Преди да започнете ремонта, е необходимо да позиционирате велосипеда правилно. Изберете подходяща равна повърхност като:
Обърнете така велосипеда, че колелата да са ви удовни за работа. Препоръчваме ви предварително да сложите постелка, върху работната повърхност, където да поставяте дребните части и елементи, които ще използвате или демонтирате. Уверете се, че всички необходими инструменти и материали са налични. Вече сте готови за същинската работа!
Демонтирайте колелото от велосипеда . За да улесните разглобяването, поставете веригата на малкото зъбно колело. Разхлабете спирачните челюсти и свалете гумата. За задното колело, ще е нужно да свалите веригата и дерайльора.
След като свалихте колелото е време за демонтаж на спуканата вътрешната гума.
Махнете накрайника на вентила. Започнете работа от края на гумата, който е срещу него. Стиснете и пъхнете щанга под борда на външната гума. С нейна помощ, изкарайте малка част от борда на гумата извън каплата. Вземете втора щанга и повторете процедурата на близко разстояние от вече извадената част на борда. Плъзнете едната щанга между борда на гумата и каплата, докато освободите напълно едната страна на външната гума. Като повдигате с едната ръка борда на гумата откъм вентила, с другата хванете вътрешната гума и я издърпайте извън каплата. Продължете да вадите вътрешната гума, до пълното и сваляне. Огледайте цялата гума за тръни или други остри частици, които биха могли да повредят новата вътрешна гума.
Дойде време за монтажа на новата вътрешна гума. Преди да пристъпите към него, разгънете новата вътрешна гума и я напомпайте с помпа за колело, до около 30 % от капацитета й. По този начин, тя ще заеме своята форма и ще намалите риска от усукването или прищипване при монтажа.
Слагането започва откъм вентила. С едната ръка дръпнете нагоре борда на външната гума. С другата мушнете вентила през отвора в каплата и подпъхнете вътрешната гума под външната. Вкарайте вътрешната гума във външната по цялото й продължение. Отново се преместете при вентила. Този път го избутайте нагоре, почти да не се показва. Вкарайте частта от борда на външната гума при вентила под ръбчето на страничната стена на каплата. След това изтеглете вентила надолу (да бъде видим). Започнете да прибирате борда на гумата в каплата, в двете посоки от вентила.
Готово! Гумата ви е като нова! Напомпете гумата, като съобразите вида на велосипеда (планински, градски, състезателен) според терена, по който ще се движи.
Готови сте за екстремни преживявания.
Опровержение
Предоставените и описани приложения за продуктите на WD-40 са изпратени на WD-40 Company от самите потребители. Тези приложения не са тествани от WD-40 Company и по никакъв начин не представляват препоръка за приложение от страна на WD-40 Company. Бъдете адекватни и изключително разумни, всеки път когато ползвате продуктите на WD-40 Company. Винаги следвайте посочените инструкции и внимавайте за всички предупреждения, отпечатани върху опаковката.
September 11, 2020
January 13, 2021
© 2025 WD-40 Company.
Всички права запазени