През 1953 година, в малка лаборатория в Сан Диего- щата Калифорния, тричленният екип на новосъздадената компания “”Rocket Chemical”” се заема с предизвикателството да създаде продуктова линия от разтворители и обезмаслители за защита от ръжда, която да намери своето приложение в космическата индустрия.
След 39 неуспешни опита да открият формула, която буквално да “”измества”” водата от повърхности, на 40-тият опит големият пробив е направен. На бял свят се появява WD-40. Продуктът получава своето име направо от лабораторната книга , в която химиците записали – WD-40 (водоизместимост – 40ти опит).
Първата компания, която използва WD-40 с търговска цел е самолетостроителната компания Конвеър, водещ производител в аерокосмическия отрасъл на САЩ. Те прилагат WD-40, за да защити външната обшивка на космическата ракета Aтлас от ръжда и корозия. Продуктът се оказва толкова ефективен, че няколко служители измъкват тайно кутии с WD-40 от завода скрити в кутиите си за обяд, за да ги използват у дома. Няколко години по-късно, президентът на компанията “”Rocket Chemical”” Норман Ларсен, решава да експериментира с пускането на WD-40 в аерозолни опаковки, допускайки, че крайните потребители също могат да открият приложения на продукта в своите домашни работилници и гаражи.”
1953
Компанията Rocket Chemical е основана на 23 September 1953 от Норман Ларсен, Гордън Доусън и Джон Грегъри .
1957
Сай Ървинг поема ръководството на Rocket Chemical Company.
1958
Първите флакони на WD-40 се появават по рафтовете на магазините в Сан Диего- Калифорния.
1960
През 1960 г. в Rocket Chemical Company вече работят седем души. На ден те доставят около 45 кашона WD-40 с автомобилите си до местните магазини на Сан Диего.
1961
Първата поръчка на камион пълен с WD-40 e изпълнена, за да отговори на нуждите на бедстващите хора след урагана Карла ударил крайбрежието на персийския залив на САЩ. WD-40 e използван, за възстановяването на повредените от наводненията превозни средства и оборудване.
1969
Президент и главен изпълнителен директор на компанията става Джон С. Бари, който променя името ѝ на WD-40 в чест на единствения ѝ продукт и с основанието, че „ракетно-химическата компания“ всъщност не произвежда ракети
1973
WD-40 Company става публична и пуска свои акции на борсата NASDAQ. Още на първия ден, цената на акциите се покачва с 61%
1983
“Годишните продажби достигат $50.2 милиона. Много компании се опитват да създадат и предлагат на пазара имитационни на WD-40 продукти. Опитите стигат дори дотам, че копират отличителната визия на флакона (синьо-жълт флакон с червена капачка.) Работещи в компанията: 38”
1990
Джералд Шлиф става президент и главен оперативен директор на WD-40 Company. По-късно той е назначен за главен изпълнителен директор.
1993
WD-40 Company отбелязва 40-тата годишнина от създаването си, с годишни продажби надвишаващи $100 милиона. Компанията е включена в топ десет на най-печеливши компании на борсата NASDAQ.
1997
Гари Ридж поема поста президент и главен изпълнителен директор на WD-40 Company.
2001
“Компанията WD-40 добавя водещи марки за домакинството към своето портфолио. Добавянето на брандовете X-14®, 2000 Flushes® и Carpet Fresh® превръща WD-40 Company в лидер в продуктите за почистване и поддръжка на домакинството. Работещи в компанията: 227”
2003
Стартира линията 3-IN-ONE Professional. На американският пазар е представена марката WD-40 Big Blast® . Флакона разполага с дюза за впръскване с широка площ, която прилага мултифункционалния продукт WD-40, бързо и ефективно на големи повърхности.
2004
Компанията WD-40 придобива 1001®, водещата марка продукти за почистване на килими в Обединеното кралство. Разширена е и линията 3-IN-ONE Professional с въвеждането на ултра силен обезмаслител, стартер на двигателя и високоефективна смазка.
2005
Компанията WD-40 представя WD-40 Smart Straw®, флакон с постоянно прикрепена сламка. Този нов “умен” спрей позволява прецизно изпръскване по два начина: широко покриващо пръскане със сламката надолу и струево пръскане със сламката нагоре. Със Smart Straw , компанията решава едно от основните неудобства при ползването на WD-40: постоянната загуба на малката червена сламка. Линията 3-IN-ONE Professional се разширява с въвеждането на Суха смазка, смазваща и защитаваща различни видове повърхности, без да оставя след себе си мазни остатъци . Spot Shot препарат за инстантно почистване на петна от килими, вече се предлага в удобна бутилка/опаковка с пулверизатор.
2008
Компанията WD-40 преобразува /преработва своя най-популярен размер флакон WD-40 Multi-Use в системата на Smart Straw-т. нар. “Умна сламка”. За първи път , благодарение на помощта на членовете на WD-40 Фен клуба, се появява официален списък с над 2000 начина за употреба и приложение на WD-40. Spot Shot представя два нови продукта: Spot Shot Instant Carpet Stain and Odor Eliminator- предназначен за премахване на петна и неприятни миризми от мокети и килими и Spot Shot Pet- предназначен за премахване на неприятни миризми и петна от домашни любимци.
2009
Компанията WD-40 представя WD-40 Trigger Pro®, неаерозолен продукт съдържащ световноизвестната формула на WD-40 и специално предназначен, за да отговори на нуждите на промишлените потребители. Компанията WD-40 стартира марката BLUE WORKS®. BLUE WORKS е линия от специализирани продукти за поддръжка, предназначени изключително за промишлени потребители, с качество и формула, които надминават стандартните тестове в индустрията.
2011
През 2011 г. опирайки се на опита придобит от лансирането на бранда BLUE WORKS, компанията представя линията WD-40® Specialist®. Тя включва най-добрата в класа си серия от продукти, специално разработена, за да отговори на нуждите на специалистите от професионалните браншове. Първоначално линията включва: Водоустойчива силиконова смазка, Предпазваща бяла литиева грес и Дълбокопроникващ спрей за отстраняване на ръжда. Работещи в компанията: 334
2012
WD-40 Company основава компанията WD-40 BIKE , специализирана в производството на серия продукти предназначени за поддръжка на велосипеди. Високоефективната продуктова линия на WD-40® BIKE предлага разнообразна гама от продукти, включително Суха и Мокра смазка за вериги, Ултра силен обезмаслител , Почистваща пяна и Протектор за рамки.
2013
Компанията WD-40 празнува своята 60-та годишнина. Продуктовата линия WD-40 Specialist вече включва осем продукта. Добавени са пет допълнителни продукта: Почистващ препарат за ръжда, Дълготраен инхибитор на корозията,Dirt & Прахоустойчива суха смазка, Machine & Обезмаслител за двигатели и Спрей за почистване на електрически контакти. Опирайки се на успеха на WD-40 Specialist, компанията WD-40 решава да прекрати производството на марката BLUE WORKS, възползвайки се и прилагайки на практика придобитите ключовите знания .
2014
Компанията WD-40 придобива GT85, мултифункционален продукт за поддръжка на велосипеди, придобил популярност в Обединеното кралство.
2015
Компанията WD-40 представя WD-40 EZ-REACH Подвижна сламка ™ в САЩ. С прикрепената 8 инчова подвижна сламка, която се огъва и запазва формата си, тя може да достигне и до най-трудно достъпните места: тесни водопроводни пространства, зад блока на двигателя, труднодостъпни панти, ролки и др.
2016
” През 2016 г. WD-40 Company продължава развитието на серията WD-40® Specialist® със Spray & amp; и Спрей-гел грес, оставащ на третираното/напръсканото място. С уникалната си формула без капене, Спрей гел смазката, осигурява 12 пъти по-дълготрайно смазване, правейки я идеалния продукт за употреба върху вертикални повърхности и подвижни части. Работещи в компанията: 445″
2016
През 2016 г. четири нови високо ефективни смазки се присъединяват към семейството на WD-40 Specialist . Тяхната усъвършенствана технология ги прави отлични за справянето със специфични предизвикателства , като: висока температура, налягане, влага и др.
© 2025 WD-40 Company.
Всички права запазени